Av Rigmor Sørensen
Uansett størrelsen på bedriften din eller markedet organisasjonen din opererer i, er god markedsføring en viktig nøkkel til suksess. Hvis du vil være synlig i et konkurrerende marked, er du nødt til å tilpasse deg ved å mestre de nyeste markedsføringstrendene og verktøyene.
Den beste kilden til inspirasjon og kunnskap om nye strategier er ved å lære direkte fra de beste fagpersoner i bransjen. Ved å delta på et markedsføringsarrangement får du unik tilgang til verdifull informasjon og teknikker som kan bli store ressurser i organisasjonens portefølje.
For å finne den beste konferansen å delta på er det viktig å definere hva du ønsker å få ut av deltakelsen din!
Synes du det ville vært nyttig å komme i kontakt med foredragsholdere på et mer personlig nivå? Foretrekker du arrangementer med en rolig og intim atmosfære? Hvis nettverksbygging og nye forbindelser er det resultatet du ønsker, vil det være mest gunstig for deg å delta på et mindre arrangement.
Ønsker du å oppleve et livlig, internasjonalt miljø med noen av de største og mest innflytelsesrike merkevarene på markedet? Hvis motivasjonen din for å delta på en markedskonferanse er å hente inspirasjon fra verdens ledende merkevarer, er det større sannsynlighet for at du finner dette på et av de store arrangementene.
Det er en god idé å tenke nøye gjennom disse faktorene for å avgjøre hvilket arrangement det egner seg mest for deg å delta på.
Trenger du mer inspirasjon? Du kan utforske populære emner relatert til markedsføring på nettsiden vår, klikk her.
Vi kan også bidra med råd og booking av svært erfarne foredragsholdere innen markedsføring, dersom du planlegger ditt eget arrangement:
Göran Adlén
Han har laget reklamer, vært creative director, leverer en årlig trendrapport og jobber med mange kjente internasjonale varemerker. Ifølge Göran finnes det tre ord som er viktige om man skal lykkes: «Våga, Älska, Spring!». En prisbelønnet foredragsholder med svært aktuelle foredrag.
Ida Serneberg
Ida Serneberg er foreleser i digital markedsføring og digitale medier. Hun formidler fremtidens markedsføring med fokus på de menneskelige aspektene innen utviklingen. Alt det mennesker er og maskiner ikke kan være.
For å hjelpe deg med å finne det arrangementet som passer best for dine behov, har vi laget en liste over noen av de mest interessante i hele USA, Europa og Australia:
The Gathering
Det størstearrangementet av sitt slag i Nord-Amerika (Banff, Canada) som fokuserer på markedsføringsstrategier for merkevarer som ble populære og deres unike tilknytning til forbrukerne. The Gathering tilbyr foredrag holdt av representanter fra noen av verdens mest ikoniske merker som Spotify, Skittles, IBM, Dropbox, Lush eller Marvel. Hvis du vil hente inspirasjon fra de mest suksessrike merkevarene gjennom tidene, markerer du februar i kalenderen din.
B2B Marketing Exchange
Nok et stort markedsføringsarrangement som holdes i februar. Workshops, seminarer og foredrag fokusert på b2b-markedsføring med foredragsholdere fra Siemens, Google, Oracle og mange andre. Dette arrangementet er ideelt for b2b-markedsførere og strateger. B2B Marketing Exchange tar plass i Scottsdale, Arizona.
SUPERWEEK
En unik årlig samling av fagfolk innen digital markedsføring, analytikere og erfarne ledere i bransjen. Delta på foredrag og diskusjoner, samt koselige sosiale arrangementer. SUPERWEEK holdes over fem dager i januar i Budapest, Ungarn, og er kjent for sin varme, uformelle atmosfære.
Content Marketing World Conference and Expo
September i Cleveland, Ohio. Fagpersoner fra merker som Volvo, Nestlé, Microsoft eller TripAdvisor forbereder over 120 økter og workshops for deltagende markedsførere og gründere.
The Marketing Festival
Et av de største markedsføringsarrangementene i Europa
avholdes i mars i Praha, Tsjekkia. Det tilbys nettverksbygging med markedsførings- og dataeksperter, journalister og akademikere. Foredrag, historiefortelling, sosialt samvær - det og mye mer er det du kan forvente deg i hjertet av Europa.
B2B Marketing Leaders Forum
I mai i Sydney, Australia, finner du APACs største b2b-markedsføringskonferanse. Ulike møteplasser med fokus på vekst, inntekter, branding og lederskap gjør det mulig for start-ups og små bedrifter å møte og lære av markedslederne. Du kan velge mellom å delta på tre søsterarrangementer enten i Sydney, Melbourne eller Singapore.
The Brand Marketing Summit
Nok et annet markedsføringsarrangement som skjer i mai, denne gangen i San Francisco, California. To dager med læring, nettverksbygging og inspirasjon delt inn i forskjellige tema, slik at enhver besøkende enkelt kan velge emner og foredragsholdere de er interessert i. Med foredragsholdere fra National Geographic, AirBnb, Heineken eller Forbes, er det ingen tvil om at konferansen har mye å tilby.
Advertising Week
Et arrangement fokusert på digital markedsføring og sosiale medier arrangeres årlig i september i New York, USA. Kjendisgjester som Serena Williams, Gwyneth Paltrow eller Tony Hawk snakker om sine nøkler til suksess, sammen med deltakende merker som Disney, Facebook, Nike, Verizon og mange andre. En lovende blanding som garanterer en fantastisk, uforglemmelig opplevelse.
Hvorfor ikke booke en foredragsholder til å snakke om markedsføring?
Det er likevel ikke alltid mulig å dra på en konferanse. Enten så passer ikke datoen, eller så har man helt enkelt bare ikke tid til å reise. Da kan det være en god idé å booke et foredrag. Vi har noen av bransjens beste foredragsholdere innen markedsføring. Du kan spare mye tid, penger, og få et skreddersydd opplegg som passer akkurat dine behov ved å booke en foredragsholder.
Sara Riis-Carstensen
Hun er skaperen av LEGOs globale merkevarestrategi. Få innsikt i ekspertkunnskap fra en foredragsholder som har jobbet med merkevarebygging for noen av de største bedriftene i verden!
Thomas Moen
Med 20 år som digital markedsfører holder han innholdsrike, relevante og inspirerende foredrag over hele Europa. Thomas har gjennom årene jobbet for store selskaper som Tine, Orkla, Disney, Nike og Telia - med svært gode resultater å vise til.