Oddvar Johnsen
5.00 av 5
Topprangert!5 av 5
Det var et fornøylig foredrag, med mye aha-opplevelser. Kan anbefales videre.
Kari Asmyhr, Avdelingssjef
Sykehuset i Vestfold HF
5.00 av 5
Topprangert!5 av 5
Det var et fornøylig foredrag, med mye aha-opplevelser. Kan anbefales videre.
Kari Asmyhr, Avdelingssjef
Sykehuset i Vestfold HF
Oddvar har arbeidet med over 90 kundesenter. Et spørsmål har interessert ham spesielt: Hva skiller de gode kundesentrene fra de øvrige når det gjelder kundebehandling? Fra salg har han tenkt på: Hvorfor booker noen flere møter enn andre, og hvorfor selger noen bedre enn andre på telefon? Svaret var blant annet store forskjeller i telefonteknikk:
Et opplæringskonsept for kundesenter bygges opp rundt kvalitetssikring av disse fire behovene:
For medarbeidere har han utviklet 6 moduler:
Kommunikasjon er noe som går igjen i flere av Oddvars andre konsept. I dette konseptet sees det på ulike atferdsmodeller, historien bak dem og hvordan de brukes i dag.
Oddvar er sertifisert innen flere verktøy, men ofte bruker han DISC, Thomas Profile eller PAPI. Temaer som belyses er selvinnsikt (kan også inkludere en test for adferd med tilbakemelding), hvilke atferdstyper vi har vanskelig å kommunisere med og hvilke vi behersker bra. Begrep som er viktige å forstå er persepsjon, empati og ikke minst fleksibilitet.
Foredraget kan ha forskjellig fokus:
Felles for alle ulike fokusområder er å få konkrete verktøy å bruke i etterkant. For salg, forhandling og kundebehandling kan det bety å utarbeide en "8-tallsoppgave". Det kan også resultere i handlingsplaner, personlig utvikling eller rekrutteringsstrategi.
En agenda kan se slik ut:
Foredraget kan leveres i en litt lengre variant med mange øvinger og workshoper underveis. Oddvar bruker humor og motivasjon til å forsterke effekten av kommunikasjonskompetansen.
5 av 5
Det var et fornøylig foredrag, med mye aha-opplevelser. Kan anbefales videre.
Kari Asmyhr, Avdelingssjef Sykehuset i Vestfold HF
5 av 5
Oddvar treffer alle deltakerne med sine eksempler som man kjenner seg selv og andre så godt igjen i. Udelt kun positive tilbakemeldinger fra alle 40 deltakerne ved Seksjon for lønn og HR-tjenester ved NTNU. Vi fikk godt grunnlag for å videreutvikle hvordan vi kommuniserer, og måten vi yter støtte til ledere og ansatte på. Godt engasjement og mye energi!
Thomas Bendik Hagen NTNU
5 av 5
Flott at det ikke var noen bruk av power point. Meget engasjerende og inspirerende foredrag. Godt forberedt og tydelig at han ønsket å levere varene. Et fyrverkeri av en mann.
Anita Kristin Gilje, Leder NAV Kontaktsenter Rogaland
5 av 5
Vi har fått en dryss av fornøyde medlemmer i Fagforbundet som var tilstede på foredraget og så hadde vi bedt inn andre også, slik at det var ¨åpent for alle i Kommunene Fræna, Eide og Gjemnes. Tilbakemeldingene går på at han hadde an artig fremstillingsevne av gode poeng i arbeidslivet, noe alle kan lære av og ta med seg videre i sin jobbhverdag. Alle syntes dette var verdt å delta på, og at det var det beste foredraget Fagforbundet Fræna har arrangert noen gang.
Marita Sande, Fagleder renholdsavd. Fagforbundet Fræna
5 av 5
Dette er andre gang vi har brukt Oddvar Johnsen til å holde kurs for oss, og vi er veldig godt fornøyd. Har mottatt gode tilbakemeldinger fra samtlige deltakere.
Heidi Merethe Rånes, seniorrådgiver Båteierseksjonen
5 av 5
Oddvar har fått svært gode tilbakemeldinger. 75 % svarte at foredraget var svært relevant. Han han er unik evne til å formidle teorien om presentasjonsteknikk. Han viser denne teorien i praktisk utførelse. Han er engasjert og morsom.
Line Hurrød, Forvaltningsrådgiver Norges idrettsforbund
5 av 5
Ca 300 buss- og taxisjåfører deltok på tre kveldssamlinger i tillegg til et internt seminar på dagtid for Østfold kollektivtrafikk. Tilbakemeldingene har vært svært gode, og noen sjåfører har valgt å delta flere kvelder. Foredragene var godt forberedt og veldig relevante (kommunikasjon og kundeservice). Flott med bruk av konkrete og relevante eksempler samt mye humor i foredraget.
Kjetil Gaulen, Markedssjef Østfold kollektivtrafikk
5 av 5
Fantastisk bra! Inspirerende og engasjerende, kan anbefales videre.
Gina Glitre Feen, Seksjonsleder SiV
5 av 5
Alle de ansatte på kurset hadde forskjellige oppgaver knyttet til kunder og dermed også forskjellig fokus ifht. kommunikasjon, men vi opplevde at dette ble godt ivaretatt av Oddvar. Jeg hadde god dialog med Oddvar i forkant av oppdraget og opplevde at han skreddersydde foredraget på en meget god måte ut i fra behovene til selskapet. Kurset ble avsluttet med evaluering fra kursdeltakerne og de ga veldig gode tilbakemeldinger. Vi opplevde Oddvar som usedvanlig dyktig både på oppsett og tilpasning av foredraget, faglig innhold og hans formidlingsevne. Vi fikk også gode tips av han til ekstra materiell som kunne benyttes til å jobbe videre med temaet i selskapet i ettertid. Vi er meget fornøyde med valg av Oddvar som foredragsholder.
Seniorrådgiver, Anette Johnsen Agder Energi Nett
5 av 5
Vi hadde en fantastisk dag med Oddvar Johnsen, ingen kan formidle kommunikasjon som han. Samtlige av våre ansatte var veldig imponet over hans fomidlingevne, den dyktigste foredragsholderen vi har opplevd. Alle kunne kjenne seg igjen i temaene han la frem, både på arbeid, ved kundekontakt, mellom kollegaer og privat. Utrolig lærerikt og morsomt, våre ansatte opplevde at de var på et stand up show. Dette var et foredrag hvor vi alle sitter igjen med mye som åpnet våre sinn og ikke minst som vi kommer til å huske. Dette foredraget går ikke i glemmeboken. Vi vil anbefale alle arbeidsplasser å få oppelve Oddvar Johnsen og hans foredrag.
Vibeke Wigum Skyttel AS
5 av 5
Meget bra foredrag. Oddvar fenget alle kursdeltagerne i 3 timer uten å vise en eneste powerpoint. Vi sitter igjen med mange gode refleksjoner, gode verktøy og er nysgjerrig på å lære mer.
Mariann Bakken Arva