Et foredrag med Paal Espen Hambre gir deg:
- Kunnskap om den avgjørende rollen som kommunikasjon spiller i utfordrende situasjoner og kriser.
- En grundig forståelse for hvordan kommunikasjon kan være et virkemiddel for å oppnå virksomhetens målsettinger
- En innføring i hvordan man bruker strategisk kommunikasjon i endringsprosesser for å skape forståelse og aksept, samt økt eller opprettholdt motivasjon
Uforpliktende forespørsel på Paal Espen Hambre
Foredrag
Paal Espen Hambre foredrag: Å kommunisere i utfordrende situasjoner
Begrepet krisekommunikasjon er ikke nødvendigvis forbeholdt “blålyssituasjoner”, men er derimot relevant i enhver hendelse eller situasjon som har potensiale til å true viktige verdier, svekke virksomhetens omdømme, samt dens evne til å utføre viktige oppgaver.
Det kan dreie seg om noe så ordinært som en omstillingsprosess, hvor endringskommunikasjon blir avgjørende, at mediene retter et kritisk søkelys på din virksomhet, eller en mer regulær krise med potensielt tap av liv, helse, omdømme og tillit, eller materielle verdier.
Foredraget gir et grundig innblikk i de ulike fasene enhver utfordrende situasjon må igjennom, demonstrerer kommunikasjonens avgjørende rolle i å ivareta virksomhetens relasjoner med, og tillit blant, viktige interessentgrupper, og hvordan denne kommunikasjonen best planlegges og gjennomføres.
Paal Espen Hambre foredrag: Mediehåndtering og medierelasjoner
Næringsliv, organisasjoner og offentlig sektor lever av tillit fra interessentgruppene sine. Mediene har, som en av sistnevnte, enorm påvirkningskraft. Hva er mediene ute etter i sin jakt på overskrifter, og hvordan kan du bruke kunnskapen om dette for å skape oppmerksomhet rundt din virksomhet, tjenester og produkter?
Medienes natur og samfunnsoppdrag er å avdekke kritikkverdige forhold og sette søkelyset på virksomheter og personer de mener bør ettergås i sømmene. Negativt vinklede oppslag og føljetonger vil, for den eller de som blir gjenstand for dette fokuset, avspeile seg som tap av tillit blant øvrige interessenter, eksterne som interne.
Tillit og et godt omdømme er et felles ansvar for virksomhetens ledelse og ansatte, og tar mange år å bygge opp. Dessverre kan dette bli revet ned over natten, noe vi ser daglige eksempler på i både norske og internasjonale medier.
Foredraget om mediehåndtering og medierelasjoner gir inngående kunnskap og forståelse i forhold til hvordan mediene bør håndteres riktig, både hva gjelder å selge seg inn til dem for å få positiv omtale, men også for å håndtere et potensielt negativt fokus. Slik kan deltakerne stå sterkere og tryggere i sitt møte med dem, og som del av dette styrke sitt og sin virksomhets omdømme.
Foredraget inkluderer en grundig og matnyttig gjennomgang av hvordan man best selger inn sitt budskap og sine saker til mediene, hvordan de jobber frem saker, hvilke lover og regler de er underlagt, intervjuteknikk, retorikk, håndtering av vanskelige spørsmål, samt en oversikt over hvilke rettigheter et intervjuobjekt har.
Paal Espen Hambre foredrag: Kommunikasjonsstrategi - Skap en samlet effekt!
Foredraget gir en grundig innføring i hvordan man bygger en kommunikasjons- strategi i fem faser, inkludert alle bestanddeler, og viser hvordan denne benytter alle virksomhetens ressurser på området til å skape en samlet effekt.
Paal Esppen Hambre foredrag: Employer branding – Hvordan øke sin attraktivitet som arbeidsgiver
Arbeid har andre assosiasjoner for de som går inn i arbeidslivet i dag, enn for de som er på vei ut. Konkurransedyktig lønn og gode arbeidsvilkår anses som en selvfølgelighet, og det settes høyere krav til arbeidsplasser, i forhold til ledelse, omdømme og ikke minst hvordan virksomheten forholder seg til sine ansatte og verden omkring seg.
Kampen om arbeidskraften er tøffere enn på mange år, og norske virksomheter mangler nå i underkant av 45.000 ansatte. Employer branding, eller merkevarebygging for arbeidsgivere, handler om hvordan din bedrift kan bygge sin attraktivitet som både eksisterende, og potensiell arbeidsgiver. Prosessen involverer et målrettet arbeid med virksomhetens verdier, kultur og omdømme på arbeidsmarkedet.
Et foredrag om Employer branding gir deg kunnskap om:
- Hvordan din virksomhet kan tiltrekke seg bedre kandidater, kutte ned på kostnader knyttet til ansettelser, samt beholde eksisterende ansatte.
- Hvordan man kan lykkes i å bli foretrukket som arbeidsgiver, uten å nødvendigvis være lønnsledende.
- Hvordan både ledelse og eksisterende ansatte kan fungere som virksomhetens viktigste ambassadører.
- Hvordan din virksomhet kan skille seg ut fra de andre som kjemper om den samme arbeidskraften.
Paal Espen Hambre konferansier: Konferansier / Debattleder
Skreddersys etter deres ønsker og behov.
Paal Espen Hambre
Han har bakgrunn fra de internasjonale kommunikasjonsbyråene Hill+Knowlton Strategies og Porter Novelli, og har også jobbet som kommunikasjonsdirektør i større virksomheter. Paal har utdannelse på masternivå innen PR og media, kommunikasjonsledelse, krise og beredskap, og var tidligere journalist og redaktør i avis og radio. Han har i tillegg operativ erfaring fra militærpolitiet og politiet.
I sine foredrag gir Paal sine tilhørere en grundig forståelse av hvordan et omdømme formes, hvordan tillit bygges og rives, samt hvordan kommunikasjon bidrar til å forvalte denne tilliten på kort og lang sikt. Alle Paals foredrag tilpasses etter behov og målgruppe, og er overførbare til de fleste virksomheter og bransjer. Hans foredrag kan holdes på norsk og engelsk.
Paal Espen Hambre snakker om disse emnene
- Assertiv Kommunikasjon
- Autentisitet
- Bedriftskultur
- Beredskap
- Beslutninger
- Bevisstgjøring
- Digital kommunikasjon
- Digitale Medier
- Digitale Trender
- Empatisk kommunikasjon
- Endringsledelse
- Fake News
- Forandringsledelse
- Gjennomslagskraft
- Gravende journalistikk
- Handlekraft
- Historiefortelling
- Holdninger
- Idégenerering
- Idéutvikling
- Intervjuteknikk
- Journalistikk
- Kreativ skriving
- Kreative prosesser
- Kreativitet
- Krisehåndtering
- Kriseledelse
- Kriser
- Krisestyring
- Ledelseskommunikasjon
- Lederegenskaper
- Ledertrening
- Lobbyisme
- Media
- Mediebildet
- Medier
- Medietrening
- Medieutvikling
- Merkevarebygging
- Myndighetskontakt
- Offentlig Kommunikasjon
- Offentlig ledelse
- Offentlig tale
- Offentlige institusjoner
- Omdømme
- Omdømmebygging
- Omstilling
- Online Medier
- Organisasjonsforandring
- Organisasjonskultur
- Paradigmer
- PR
- Presentasjoner
- Presentasjonsteknikk
- Presse
- Presseomtale
- Relasjonelle ferdigheter
- Relasjoner
- Relasjonsbygging
- Relasjonsledelse
- Retorikk
- Risikohåndtering
- Risikosamarbeid
- Risikostyring
- Roller
- Samfunnsansvar
- Samfunnsdebatt
- Sikkerhetstenkning
- Skriftlig Kommunikasjon
- Sosial kapital
- Sosiale medier
- Storytelling
- Strategi
- Tekst og skriving
- Tillit
- Tillitsbasert ledelse
- tillitsbaserte arbeidsplasser
- Toppledelse
- Toppsjefer
- TV
- Verdibasert ledelse
- Verdier
- Verdiledelse
- Visjoner
- Vitenskapsformidling
- Ytringsfrihet
- Ærlighet